Summer fun

Summer fun

Friday, July 25, 2014

Canada primele impresii

Deja au trecut aproape 3 săptămâni de când suntem în Canada,  am câteva impresii legate de noua noastră locație pe care o sa încerc sa le împărtășesc într-un mod cât de subiectiv pot. 
Primul lucru care m-a lovit la modul canadian de a face lucruri, o totala lipsa de asumare a răspunderii în orice.  Aici dacă ceva nu face parte dintr-un tipar bine stabilit,  atunci este ceva divin pe care doar cineva mai mare ca tine îl poate știi. Pentru o persoana care lua decizii nenumărate într-o zi la munca,  modul lor de a se feri în a-și asuma o decizie a fost șocant.  Am avut o problema la un dealer de telefonie mobilă,  care și-a sunat supervisor-ul,  care la rândul sau și-a sunat și el supervisor-ul,  care și-a sunat mentorul,  care a zis ca nu se poate,  în doar 45 de minute în care eu am stat și am așteptat în magazin. Dar acum după vreo 3 săptămâni de Canada,  am ajuns la concluzia ca asta e secretul longevității.
Alta chestie care m-a uimit,  e ca am crezut ca wc-ul e înfundat,  apa este pana la 5-10 cm de marginea superioara a vasului. Și când am ajuns la hotel prima reacție a fost : am plătit atâția bani și wc-ul e înfundat.
Traficul......... Eu sunt coleric,  traficul de România îmi făcea rău,  dar ce e aici e pentru pensionari,  ceea ce nu e rău.  Într-o zi normala de trafic, acasă aveam cel puțin 5 oportunități de a fi implicat într-un incident rutier.  Aici de 2 săptămâni de când conduc nici nu am claxonat.  Prima oara când am trecut pe trecerea de pietoni nu am priceput de ce opresc la 5 metrii de mine,  aici dacă treci prin loc nepermis opresc la departare de tine și te lasă să treci.  În parcări,  dacă mergi printre mașini,  nici o masina nu misca pana când nu ai ieșit din raza de acțiune. Nu se prea depășește limita de viteza,  pentru ca punctele se pun la asigurare și îți creste valoarea asigurării.
Mâncarea este scutita de taxe,  dar celelalte produse nu sunt,  dar la raft sunt puse preturile fără taxe,  și când iei un produs de la raft, care nu este aliment,  când ajungi la casa și surpriza ca la prețul afișat sa se mai adauge și taxele,  în Nb sunt 13%, deci pt ceva care costa la raft 100$,  plătești de fapt 113 $.
Serviciile sunt foarte scumpe,  pentru telefonie mobila,  un abonament decent cu ceva mb trafic și destule minute plătești cel mai ieftin vreo 45$. Cablul și internet pentru casa în jur de 100$. Asigurarea la masina în jur de 100-130$, eu nu am avut istoric din tara și plătesc 116 $ lunar ceva gen rca la noi.
Dacă ei de exemplu apa plata la 0.5 ml, la bax costa în jur de 5$, dar mai plătești și taxa pentru ambalaje în jur de 2.5$, pe care o poți recupera parțial dacă duci ambalajele la centru de reciclare.
Bilet autobuz în Moncton 2.25 $ la șofer.
Aici totul este extra-large,  mâncarea cantitativ,  băuturile,  femeile, mașinile etc.
O sa mai revin.
Concluzii,  după 3 săptămâni.... lucrurile se vad altfel din România,  și entuziasmul marii aventuri se mai estompează când de lovești de cotidian. Dar pentru cineva care nu a plecat în căutarea tărâmului făgăduinței,  ce am găsit aici nu e total diferit de ceea ce am presupus ca voi găsi,  dar oricum realitatea e mai puternica senzorial de cât imaginația. 
PS : după 20 de zile am un loc de munca și carnetul de conducere de Canada(pentru care am avut o lupta de dat)
Scuze pt calitatea postarii dar am scris la munca pe telefon.

5 comments:

  1. Multumim pentru informatiile pretioase. Adaptare usoara!

    ReplyDelete
  2. Bine ati venit si o integrare cat mai usoara ! felicitari pentru job, ajuta mult la moral si buzunar pana va desmeticiti.

    ReplyDelete
  3. Mult noroc si rabdare. Din cate inteleg sunteti 3, va acoperiti cheltuielile cu un salariu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Este subiectiv, în funcție de stilul de viata. Cu putina aritmetica îți voi arata cheltuielile lunare în mare :
      700 $ chirie, 700$ daycare, 180$ asigurare mașini, net și telefoane 150$, dacă mai e și rata la mașină in functie de mașină intre 230$- și infinit, benzina aprox 200$, mâncare depinde iar de stilul de viata, cred ca de la 150$ pe săptămâna pana la cat vrei tu, asa ca...
      Cam greu cu un salariu care dacă e minim aici e de 10$/ora - taxe ramai cu 8.5-9orA, și deci o sa fie în cel mai rău caz 1400$ pe luna + 400$ pt copil alocatie

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete