Summer fun

Summer fun

Monday, August 4, 2014

Aproape 1 luna

Aproape a trecut o luna de cand suntem aici , o luna in care abia incepem sa deschidem ochii si incepem sa ne dam seama ce se intampla in jurul nostru, o luna in care am incercat sa filtram multele informatii pe care le-am primit, o luna in care am facut greseli, abia o luna.
O luna in care mi-am dat seama cat de pline de sperante erau intrebarile din Romania catre Canada, si cat de greu sunt de dat raspunsurile din Canada. Stiu ca intrebam : E bine in Canada ? Te-ai intoarce acasa?, sunt niste intrebari atat de simple, si la care astepti un raspuns scurt si la obiect din Canada, dar care e atat de greu de dat din Canada catre Romania. Am spus de la inceput ca este o experienta atat de personala si o repet, si la faza cu intrebarile , problema este ca intrebarile sunt ale celui care le pune, dar raspunsurile sunt ale celui care le da, si sunt valabile pentru el. 
De cand am ajuns aici am intampinat diverse probleme, pe care alti romani veniti aici nu le-au intampinat, chiar am patit ca un alt prieten sa fie la ghiseu inaintea mea si sa primeasca un raspuns pozitiv, si eu un raspuns negativ, amandoi fiind in aceiasi situatie. Si dupa cateva zile am mers sa facem un abonament la telefonie si eu sa pot sa fac si el nu, la fel aceleasi conditii, acelasi ghiseu dar doua raspunsuri diferite. Dar sunt experientele mele, si din fericire nu sunt adevaruri general valabile, tocmai de aceea imi dau seama ca nu pot sa raspunzi obiectiv la intrebari de genul celora pe care le puneam din Romania. 
Am vazut de cand sunt aici destui oameni(aici ma refer la emigranti romani), am gasit oameni care si-au gasit fericirea aici, altii care inca nu si-au gasit drumul, altii care inca traiesc cu sufletul in Romania, altii care sunt pragmatici si stiu ce vor de la acest loc. Sa pleci din Romania, si sa speri ca aici vei gasi ceva utopic, din pacate e fals.
Oricum marcat de experientele ultimelor zile, as putea spune urmatoarele : Canada este o tara care traieste pe credit. Aici nu esti o persoana integrata in sistem daca nu esti dator si bun platnic in acelasi timp, dar ca toate in Canada e o situatie pe care trebuie sa o iei ca atare, sa te apuci sa iei un  card de credit, sa cheltuiesi , sa pui la loc, ca sa te poti imprumuta, ca sa pui la loc, si tot asa.......
Ca o concluzie a experietelor de emigrant in NB, pot spune cu convingere ca aceasta provincie nu este de loc pregatita pentru emigranti, si aici ma refer la ajutoarele pe care le primesti in Quebec sau in Otario.
Si ca raspuns la intrebarile pe care le puneam de acasa:

- E bine in Canada ?
- Si da si nu
- Te-ai intoarce acasa?
- Nu..........depinde de zi... poate da ....nu 

No comments:

Post a Comment