Summer fun

Summer fun

Monday, August 4, 2014

Impresii

După cum am spus o sa mai revin cu diferite impresii scrise asa cum îmi vin în minte.
1. Socul cultural și social este destul de mare,  aici lumea gândește,  trăiește și vorbește altfel. Și când ajungi aici tu ești deja o persoana formata într-o alta societate,  ceva mai agresiva, mai meschina,  în final diferită.  Și nu înțelegi de ce lucrurile nu se fac asa cum ești obișnuit,  uneori se fac mai bine,  alteori mai prost decât erai obișnuit,  secretul cred ca este faptul ca trebuie sa primești lucrurile asa cum sunt,  pentru ca de acasă am plecat pentru ca unele lucruri nu se vor schimba niciodată,  și nici aici nu se vor schimba pentru ca am venit eu.
2. Persoanele cu dizabilități.  Aici chiar poți fi o persoana integrata în societate dacă suferi de handicapuri chiar și servere,  care în România te-ar fi obligat la o viata la pat. În fiecare magazin,  înstitutie,  etc, se gasesc rampe, uși care se deschid când apeși pe buton.,  te poți urca în autobuz. La magazinele  de cumpărături gen Wal-Mart, Cosco , etc se găsesc cărucioare cu rotile,  mici mașinuțe electrice,  chestii care la noi nu se găsesc nici la spital. La piscina de le YMCA se poate intra cu caruciorul cu rotile in piscina pe o rampa speciala.
3. Bicicliștii.  E chiar ok sa fii biciclist aici,  vara bineînțeles,  sunt destule benzi speciale,  dar și atunci când ești în trafic ești respectat,  nimeni nu te claxonează,  nimeni nu te injura, și nici nu încearcă sa te calce cu mașina.  Autobuzele au în fata suporturi pentru biciclete,  și poți pune bicicleta pe suport și poți sa mergi cu autobuzul.  Ești obligat sa porți casca când ești pe bicicleta. Ma toate magazinele și instituțiile publice sunt locuri speciale pentru biciclete,  chiar și în fata blocului am suport sa parchez bicicleta.
4. Limba engleza.  Aici e o experienta personala,  eu acasă foloseam engleza la munca și eu ma plasam la un nivel mediu spre avansat.  Lucrurile se schimba puțin când trebuie sa îți transpui ideile perfect ordonate la tine în cap, în engleza.  Ma fac perfect înțeles,  dar ma miros de la o mila ca sunt emigrant.  Fac greșeli gramaticale,  uneori când sunt obosit sau nervos se întâmplă să nu mă exprim asa cum as vrea.  Lucruri pe care nu le-aș fi bănuit acasă,  și pe care le simți abia când ești obligat sa te exprimi tot timpul într-o limba care pana la urma ție străină. Acest lucru se va regăsi cel mai tare la munca, acum depinde și de locul de munca pe care îl ai.  Dacă lucrezi într-un loc unde nu trebuie să comunici prea mult nu e o problema,  dar daca trebuie sa comunici în continuu atunci cu siguranță lacunele vor ieșii la suprafață. Și ma pun în locul celor cu care lucrez,  și mie mi s-ar fi parut aiurea sa angajez pe cineva care nu vorbeste foarte bine limba intr-o pozitie buna in firma.
5. Salariul este exprimat in dolari pe ora. Exemplu 10$/h, dar din aceasta suma statul mai opreste 15%, lucru pe care eu nu-l stiam, si asa de 10$/h ramai cu 8.5$/h.


Voi mai  reveni pe masura ce am timp si imi vin alte lucruri in minte.

No comments:

Post a Comment