Azi a fost o zi plina, a inceput cu interviul si a continuat cu sesiunea de comunicare, o sa le prezint pe rand:
1. Interviul
La ora 10.45 ne-am prezentat la locul stabilit, am aparut dl Iftoafa si dna Monica, ne-au rugat sa asteptam putin. Ne-au invitat sa intram, pe masa se aflau materiale promitionale cu NB. Ne-au intrebat in ce limba preferam sa vorbim, am ales engleza pentru ca ma descurc mai bine, au fost intrebari legate de pregatire si locurile de munca pe unde am activat. Au parut interesati de ce le-am spus, m-au lasat sa prezint, au fost foarte putine intrebari pe langa ce am spus eu. Dupa aceea a intrebato acelasi lucru pe sotie, dar in franceza dar mult mai pe scurt. Dupa ce a prezentat ea, m-a intrebat care este planul de emigrare dar in franceza, i-am prezentat ceea ce pregatisem, niste job-uri de pe net si cateva cursuri. A intrebat daca suntem interesati sa echivalam studiile, dar i-am spus ca nu suntem interesati pentru ca dureaza destul de mult, mi-a dat cateva sfaturi despre posibile locuri de munca, dar mi-a spus si el ca este un circuit cam inchis si toti cer experienta in Canada, si ca drumul catre job-ul dorit poate fi destul de greu. Ne-a anuntat ca vom primi raspuns in 3-4 saptamani. Interviul a fost relaxat, s-a uitat si pe acte si pe dovada financiara, dar fara sa acorde o atentie deosebita, am vorbit doar cu dl Iftoafa, dna a notat tot timpul si a ascultat. A durat aproximativ 40 de minute, AP 30 de minute si AS 10 minute, il poti ajuta pe celalalt daca are probleme de exprimare . Cam atat, noi suntem optimisti dar vom vedea.
2. Sesiunea de comunicare
Voi prezenta pe scurt ce mi-se pare interesant:
- 3 moduri de emigrare pentru muncitori calificati: cu suport de la angajator, cu suport familial si initiativa strategica.
- pentru initiativa strategica suma necesara este de 11.115 CAD pentru AP si 2500 CAD pentru fiecare AS
- la initiativa strategica ofiterii de emigrare stabilesc in urma unei formular completat si a unui interviu daca cineva poate fi eligibil, si daca te considera eligibil poti trimite dosarul 2 si ei vor atasa o scrisoare care va tine loc de oferta de la angajator
- a aparut si o taxa de procesare de la NB de 250 CAD, pentru dosar pe langa taxele de la guvernul federal
- daca ai mai aplicat pentru alt program , inainte sa trimita dosarul la guvernul federal vor avea nevoie de o confirmare a faptului ca renunti la acea aplicatie.
Cam astea sunt punctele principale.
Succes.