Summer fun

Summer fun

Friday, May 24, 2013

“Multumesc” Romania si MULTUMESC ROMANIA


Vara nu-i ca iarna, dupa cum zicea un clasic in viata. Ma gandeam in momentul in care (sper) ca voi pleca din Romania, sa postez un mesaj plin de revolta si de scarba fata de tot ce reprezinta Romania in momentul de fata, si sa ma lepad de tot ce e rau aici….
Dar ….. sunt prea plin de Romania, ca sa plec fara nici un bagaj plin de romanisme, balcanisme, tiganisme, etc., din pacate m-am incadrat prea bine in cotidian ca sa pot sa spun ca odata ajuns ACOLO voi fi un nou om, si imi voi formata personalitatea si ma voi adapta la ideologia si   modul viata de acolo in totalitate. Sunt constient si recunoscator pentru lucrurile bune pe care le-am invatat aici pana la 30 de ani(sar’mana mama si tata, sar’mana dna diriginta Mates, sar’mana MApN), dar stiu ca am si destule lacune comportamentale care ma vor impiedica sa ma adaptez in totalitate la un nou mediu, pentru ca in sufletul meu o sa raman ROMAN. De mic mi-a placut istoria si faptele eroice, poate de aia m-am visat, si am ajuns ofiter al patriei mama, de mic am vazut ca romanul e mai destept ca toti dusmanii, ca 1 roman(dac) face cat 10 romani, turci, nemti, de aici am un MIC complex de superioritate. Cu pasi mici l-am descoperit si pe Creanga, si am vazut ca autoironia e buna (cand vrei sa-ti ascunzi defectele intr-o maniera amuzanta) si prea multa scoala cam strica, si putina lene si coteala nu a omorat pe nimeni. Am ajuns si in functionalul sistem militar care m-a invatat multe: sa nu te oferi niciodata voluntar, “dormi in pace, tara ofiter te face” si multe altele pe care le voi pastra in suflet si le voi pretui. Am luat si carnetul, m-am suit la volan, si am invatat si aici multe care se aplica in viata de zi cu zi: de ce sa stai la coada cand poti sa te bagi in fata, violenta e rea (pentru ceilalti participanti la trafic), regulile sunt pentru prosti, etc. . Am ajuns si pe la doctor, unde nu costa nimic consultatia, operatia, tratamentul pentru ca avem asigurari de sanatate, dar ar fi bine sa lasi ceva in buzunarul acela etern gol, pentru zile negre sau macar sa aduci o atentie o floare, ocutie de bomboane ca “asa se face”. Am incercat sa ajung mai aproape de Dumnezeu, dar si acolo am aflat ca  daca stai la coada esti prost si cica, si iertarea pacatelor, si linistea vesnica in locul cu verdeata are pretul sau ……in ron, sau orice in moneda de circulatie.
Ce pot sa spun “multumesc” Romania ca m-ai umplut de scarba, de zeflemea, de nervi(uneori violenta), “multumesc” ca incerci sa ma faci dator(in toate modurile), “multumesc” ca le oferi tuturor din jurul meu o viata plina de griji, “multumesc” ca ma faci sa lupt sa supravietuiesc in cotidianul asta plin de reguli si  de dorinte fabricate, “multumesc” ca vrei sa ma ingenunchez dar sa sti ca nu voi pleca capul niciodata si “multumesc” ca uneori ma faci  sa uit sa traiesc cu adevarat.
Dar mai presus de toate MULTUMESC ROMANIA pentru ca datorita tie sunt EU, iti multumesc pentru ca aici sunt toate persoanele pe care le iubesc, iti multumesc ca aici am cunoscuto pe sotia mea, iti multumesc ca aici s-a nacut fetita noastra sanatoasa, frumoasa si vesela(la maternitate privata), iti multumesc pentru ca aici sunt mama, tata si frati-miu(el e in Anglia :) ), iti multumesc pentru ca aici e ACASA ….
DAR …………….VREAU SA PLEC, vreau ca copilul meu sa nu creasca societatea asta bonlava, poate acolo nu e mai bine, dar  ”zda masii ma risc frate”
P.S. multumesc Romania  si pentru Steaua Bucuresti, dar pe Gigi poti sa-l iei tu, cu tot cu Mircea Badea si multi altii despre care poate voi reveni alta data

No comments:

Post a Comment